maanantai 31. joulukuuta 2012

Mistä olet kiitollinen?

Lueskelin erästä blogia. Kirjoittajalta oli pari päivää sitten tullut postaus kiitollisuudesta. Itsekin olen nyt noin puoli vuotta pitänyt kiitollisuuspäiväkirjaa, jossa kirjoitan joka päivä asioita ylös, joista olen kiitollinen sinä päivänä. Blogin kirjoittaja oli kuitenkin listannut asioita, joista on kuluneen vuoden aikana kiitollinen. Aloin pohtimaan samaa asiaa omalta kantiltani ja totesin, että on hurjasti laajempia asioita joista olen kiitollinen. :) Listasin ylös tärkeimpiä:


Perhe. Olen kiitollinen perheenjäsentemme lämpimistä väleistä ja läheisyydestä. Ja siitä, että he tukevat, ovat ymmärtäväisiä ja jaksavat kuunnella huoleni, iloiset asiat, sekä uudet päähänpistoni.

Muut ihmiset. Uusien ihmisten tapaamisesta voi saada niin paljon, niin paljon. Olen kiitollinen uusista tuttavuuksista ja heidän tuomastaan lisästä elämääni, ja tietysti myös nykyisistä ystävyyssuhteista.

Välivuosi. Tähänastisen elämäni paras päätös. Olen kiitollinen, että aloin oikeasti kuuntelemaan itseäni, enkä sitä mitä muut sanovat ja tein itse päätöksen välivuodesta. Tämän myötä olen alkanut entistä enemmän pohtia sitä, mitä juuri minä haluan. Ymmärsin, että elän elämääni on itseäni varten eikä muiden mielipiteillä ole oikeastaan väliä. Olen niin paljon onnellisempi nyt. Olen myös kiitollinen ylipäätään koko mahdollisuudesta viettää välivuosi kotona.

Oma hyvinvointi. Vielä vuosi sitten voin huonosti, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Olen kiitollinen, että aloin kuuntelemaan itseäni ja kehoani ja että jaksoin selvittää asioita niin kauan, kunnes sain vastauksen oireisiin. Lisäksi opin hiljentymään, rauhoittumaan, kuuntelemaan jaksamistani ja kehoni viestejä, sekä olemaan enemmän läsnä tässä hetkessä. Olen myös hyvin kiitollinen, että löysin optimaalisen ravitsemuksen, jolla voin paremmin kuin koskaan ja joka on myös muuttanut ajattelutapaani evolutiivisempaan suuntaan. Olen sen myötä saanut uusia näkökulmia sekä oppinut kyseenalaistamaan asioita. Olen kiitollinen hyvästä olosta.


Mistä te olette kiitollisia tänä vuonna? :) Ja vähän pidemmin mainittua blogikirjoitusta lainatakseni: "What are you grateful for this year? What changes have you seen in your health? Who in your life are you thankful for? What accomplishments are you proud of? What else in your life do you appreciate?"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos ja kumarrus kommentista!